top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBert Noteboom

Bemoediging voor jou...

Ik echter zal in gerechtigheid Uw aangezicht aanschouwen; ik zal, wanneer ik ontwaak, verzadigd worden met Uw beeld. Psalm 17:15

Iedere morgen weer staan we bij het wakker worden voor de keuze waarmee we

onszelf verrijken. Hoe vaak pak ik niet snel mijn mobiel en vul ik mij met informatie

die niet vervult, laat staan verrijkt. Meer en meer irriteer ik mij aan mijn gedrag om

snel mijn geest te vullen met 'iets'. Wat het 'iets' ook is. 


In de Bijbel lezen we regelmatig het woord verzadigd. Precies dát bedoel ik. Je kunt

het overigens ook vertalen met bevredigen of genieten. Nou ik kan je zeggen,

hetgeen ik tot mij neem verzadigt zo vaak niet! 

In dit kader las ik een citaat van C.S. Lewis: 

'Als ik in mijzelf een verlangen ontdek dat door geen enkele ervaring in deze wereld verzadigd kan worden is de meest waarschijnlijke verklaring dat ik voor een andere wereld gemaakt ben'. 

RAAK! Zo waar... Door genade mag ik weten als Koninklijk kind, door de Vader

bemind, te zijn! Gemaakt voor een ander koninkrijk en niet voor de stuf waarmee ik

mijn geest opvul. Het aardse bevredigt niet, heel simpel omdat jij en ik er niet voor

gemaakt zijn. 



Wat geeft het leven meer glans dan God Zelf, die het Licht is. 

Ik mag mij verrijken door naar Hem op te zien. 

Verzadigd te worden met het beeld van God. Jezus!

God heeft in Hem een gezicht voor mij gekregen.

Zei Jezus het niet: 'Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien'.


Ik weet het uit ervaring zeker, wie naar Hem opzien zullen stralen van vreugde!

Denk er bij het wakker worden nog eens aan. Het hoofd omhoog, richt je hart op de

dingen die boven zijn, waar Christus is! Hij geeft werkelijk vervulling en verzadigt je.

De Heer is mijn herder, niets kom ik tekort. Kom maar bij Mij, hier is het leven, in

overvloed. Je knapt er helemaal van op!


Dat wens ik jou van harte toe!

61 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page