top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBert Noteboom

Omdat Hij leeft, ben ik niet bang voor corona!


Ik vertrouw op U, Heere. Mijn leven is in Uw handen! Psalm 31:15,16


Angst roept een mens op om te vluchten. Maar waar moet je heen als je angst hebt? Hoe dan ook speelt het soms in je leven op. Misschien juist nu wel rondom het hele corona gebeuren. Angst vanwege alle paniek van mensen, en angst voor het onbekende omdat je niet weet hoe het zal gaan.


Psalm 31 is echt een bemoediging voor jou, als je te maken hebt met externe of interne vijanden die je bang maken. Neem je Toevlucht tot God, zoals de Psalm begint 'tot U, HEERE, heb ik de toevlucht genomen.' Laat Hij je 'burcht' (anders vertaald: bolwerk) zijn. Daar waar je je schuil kunt houden, je in de hectiek van deze wereld echt rust en bescherming vindt.


Aan het einde van de Psalm zegt ervaringsdeskundige David het ook: 'God zij geloofd, Hij heeft wonderen gedaan. In Zijn goedheid leidde Hij mij in een versterkte stad. God hoorde mijn gebed, toen ik om hulp riep. Heb Hem lief, lieve mensen. Hij beschermt daadwerkelijk de mensen die hun vertrouwen op Hem stellen.'


385 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page