top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBert Noteboom

Storm Ciara op komst!

Veel mensen zijn in de ban van de storm die nu over ons land zal razen. En inmiddels merk je dat de wind toeneemt. Als het windkracht 9 is, dan is er sprake van een storm. Dat zul je dan zien omdat schoorsteenkappen, dakpannen en kinderen wegwaaien. Hoe het ook gaat worden, ik moest bij het lezen van dit nieuws denken aan Mattheus 8:23-27. De storm op het meer, waar de discipelen riepen: 'Here, help we vergaan!' Daarna vraagt Jezus, waarom zijn jullie bang, kleingelovigen?

Jezus heeft het in dit stukje over overwinning van de angst. De Bijbel, het evangelie, het is een groot protest tegen de angst in het leven van mensen. Angst is de vijand van de mens, het zit diepgeworteld in ons hart. Het holt ons innerlijk uit, tot we opgeven en in elkaar storten. Het hoopgevende is dat Jezus Christus de overwinnaar van de angst is. De angst wijkt voor Hem! Daarom als de storm losbarst in je leven: Hou Hem voor ogen, roep Hem aan!


Is Hij aan boord? Dan is Hij erbij wanneer al je zekerheden op de klippen lopen. Dan is Hij daar waar jij niet meer weet waar je het zoeken moet. Daar wil God door jou gevonden worden en jou nabij zijn! Geef Hem je angst, Hij geeft je er hoop voor terug.

Laat Ciara maar komen, Jezus is aan boord!


Ruwe stormen mogen woeden Alles om mij heen zij nacht God, mijn God zal mij behoeden God houdt voor mijn heil de wacht Moet ik lang zijn hulp verbeiden Zijne liefde blijft mij leiden door een nacht, hoe zwart, hoe dicht voert hij mij in ’t eeuwig licht


Maar wat lot, ’t zij dood of leven Smaad of eerbetoon, mij wacht, Jezus zal mij nooit begeven: Ben ik zwak, bij Hem is kracht. Gunst van mensen, raad van vrienden, Bitt’re haat van kwaadgezinden, Hoogte, diepte, vreugd of rouw, Niets ontrooft mij aan Gods trouw.

66 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page