top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBert Noteboom

Wees navolgers van God!

Kijk naar God en wat je Hem ziet doen, doe dat na! Imiteer dat. De Bijbelse opdracht is niet om gedrag van mensen over te nemen, maar een imitator van God te zijn. Te doen wat Hij zou doen.



Uit Gods hart stroomt geen nemende liefde, maar gevende liefde. Wees navolgers van God, als geliefde kinderen! Van wie? Van God! God is mijn Vader, ik Zijn kind. Ik weet mij door Hem geliefd! De basis van de relatie tussen Hem en mij is liefde. Hoe langer ik over deze tekst nadenk, hoe meer ik ontdek dat de oproep om navolgers van God te zijn niet het mysterie is. Dan zou ik het in mijzelf moeten opkloppen...


Het geheim zit in het zijn van Zijn geliefde kind. Navolging maakt geen kinderen, maar kinderen worden volgelingen! Achter papa aan. Zoals een kind het gedrag van zijn vader imiteert, doe ik wat ik Hem zie doen.


Broers en zussen, in deze 40 dagen tijd is het goed om hierin te groeien. Volg Jezus op de voet. Leer van Hem. En laten we onszelf ontledigen zoals Hij ons voordeed. Onszelf opofferen voor een ander. Tijd. Geld. Liefde.


Samen navolgers zijn van God. Een grotere eer is er niet.

49 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page