top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBert Noteboom

Zie ik sterren...

Psalm 8:2-6 HEERE, onze Heere, hoe machtig is Uw Naam op de hele aarde! U Die Uw majesteit getoond hebt boven de hemel. Als ik Uw hemel zie, het werk van Uw vingers, de maan en de sterren, die U hun plaats gegeven hebt, wat is dan de sterveling, dat U aan hem denkt, en de mensenzoon, dat U naar hem omziet? Toch hebt U hem weinig minder gemaakt dan de engelen en hem met eer en glorie gekroond.


Wat is het bijzonder dat iedere avond, wanneer het onbewolkt is, Gods grote lichtshow voor onze ogen start. Zeker in de zomer kan ik lang naar deze lichtshow kijken. En wist je dat de hemel Gods eer verhaalt?! Het hele verhaal van God kun je in deze unieke lichtshow lezen. Niet zoals wij de namen van de sterren kennen, maar wanneer we de Hebreeuwse namen vertalen, vertelt de hemel Gods grote verhaal! God toont Zijn majesteit boven de hemel. En daarbij te bedenken dat God eerst het licht schiep (dag 1) en daarna pas het licht aan de lichtdragers ophing (dag 4).

Een van de eerste sterren die hier 's avonds zichtbaar is, draagt de naam 'Hij is verheerlijkt!' en bijna tegelijkertijd verschijnt de ster 'Hij die spoedig komt!'. Alle sterren en sterrengroepen (ook wel stelsels genoemd) dragen zo namen die passen in Gods grote verhaal, Zijn eeuwige plan. Wauw!

Afgelopen maandag was het 11 november; de avond waar bij ons in de wijk heel veel kinderen met lichtjes zingend langs de deuren gaan.

Ik vroeg mij af, wat zou God zien als Hij vanuit de hemel naar de aarde (Almere) kijkt? "

Jezus zei: Ik ben het Licht van de wereld (de Eerste), wie Mij volgt zal in de duisternis niet wandelen, maar het licht van het leven hebben." Hij, het Licht van de wereld, heeft ons volgelingen van Hem tot lichtdragers gemaakt. 'Jullie zullen Mijn getuige zijn', zei Jezus tot Zijn volgelingen. Een getuige vertelt het verhaal.

Hoe mooi is het dat we samen als christenen een groep lichtdragers (sterren) in de verschillende dorpen en steden mogen zijn, misschien wel de 'kleine kudde'. De een kan er niet van zwijgen en roept stralend 'Hij is verheerlijkt', de ander roept 'en Hij komt spoedig'!



Zo vertellen we dát verhaal waarvan ons hart overstroomt. Het verhaal van Jezus in wie Gods eer en glorie volkomen zichtbaar wordt! Shine your light! En geniet van de schittering, de glans die afstraalt van je broer of zus die gericht is op Jezus, hét Licht van de wereld! 

38 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page